دستگاه بادی آنالايزر

۳ بازديد

دستگاه بادی آنالایزر (Body Analyzer) و بادی کامپوزیشن (Body Composition) به تجزیه و تحلیل ترکیب‌بندی بافت‌ها و اندام انسانی می‌پردازد. متخصصین تغذیه با استفاده از این دستگاه، وضعیت جسمانی فرد را از نظر درصد مواد تشکیل‌دهنده از جمله، املاح، آب، چربی و … مورد سنجش قرار داده و اضافه یا کمبود وزن فرد را ارزیابی می‌کنند. این دستگاه در کنترل روند لاغری یا تناسب وزن ابزار موثری است.

مکانیزم دستگاه بادی آنالایزر و بادی کامپوزیشن

دقت در آنالیز ترکیب بدن اغلب به تعداد اجزای مورد نیاز برای اندازه‌گیری بستگی دارد. فرض کنید بدن انسان یک مدار الکتریکی است. در این مدار، مقاومت، آب و توده بدون چربی است که به صورت سری با یک خازن (غشای سلولی و چربی) متصل شده است. مایعات داخل و خارج سلول به عنوان یک هدایت‌کننده رفتار می‌کنند، در حالی که غشای سلولی به عنوان خازن عمل می‌کند. بنابراین، با توجه به اطلاعات موجود و یا برخی از پارامترها می‌توانیم مقدار آب و چربی بدن را تخمین بزنیم.

دستگاه بادی انالایزر دارای 8 امپدانس بیو الکتریکی قطبی ساده است که با عبور یک جریان از بدن (500-800 میلی آمپر)، میزان مقاومت بدن در اعضای مختلف را اندازه گیری می‌کند. اختلاف جریان ناشی از امپدانس توسط دو الکترود گیرنده شناسایی می‌شود و بافرض اینکه توده بدون چربی موجود در ارگان، حاوی مقدار زیادی آب و الکترولیت باشد بنابراین مسئول اصلی هدایت جریان الکتریسیته است و بر اساس آن می‌توان چربی‌های اضافی بدن را با توجه به وزن بدن تخمین زد و در نهایت آن را با داده های اولیه دستگاه مقایسه کرد.

اطلاعات با توجه به نوع مراکز درمانی (پزشکی , ورزشی و….) متفاوت است که ممکن است به صورت ساده یا سگمنتال باشد. این دستگاه دارای شاخص‌هایی نظیر وزن, شاخص ترکیب بدنی (BMI), میزان مواد معدنی در استخوان‌ها (BMC) , میزان سوخت و ساز پایه (BMR) و غیره بوده و با ذخیره‌سازی اطلاعات این امکان برای کاربران فراهم می‌کند که روند درمان را به صورت نمودار مشاهده کنندذ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.